Friss topikok

• ILLED: :D:D:D Biztosan szentelt volt... B (2013.05.07. 10:45) Vége van a zajnak?
  • bogyora: @ILLED: köszi! naponta két adag vitamint eszik Janka: reggel elkéri Tőlem, du. meg Édesanyától... ... (2013.04.10. 14:35) most én!

Címkék

Eközben Törökországban...

2013.06.24. 00:42 vibornye

Sikeresen megérkeztünk. Gyorsan írok pár kultúrsokkot.

A repülő olyan volt, mint egy újszülött-osztály. Van egy kb. négyszer akkora kabin, mint egy öltöző kabin a talpig beöltözött nőknek, ahol leveszik a kabátot(!), hogy kivihessék a kabinból átvilágítani. Lucy haját átvizsgálták, hogy rejteget-e benne bombát.

Nagyon meleg van. Az egyetem kb. akkora területen terül el, mint Gödöllő. Izmir sokkal nagyobb, mint Budapest. A homokos tengerpart egy óra buszozásra van. A lebetonozott kikötő, kb. 20 perc metróval. A metróig kb. 15 percet gyalogolunk. Visszafele két órát, végig követve a reggeli taxisofőr nyomát, aki rossz irányba vitt minket. Derékig érő kutyák őrzik a területet (időnként csak vegetálnak a melegben, időnként hat oldalog körülöttönk, időnként kettő rohan csaholva felénk). Senki nem beszel angolul. Még ki kell találnom, hogy mi a bánatot tanulnak akkor az iskolában... Senki nem fogadott minket. Az egyetemnek mégsem azon a kampuszán lakunk, amit kidobott a google.

Kb. 12 ezer forintból hatan többfogásos menüt ettünk, többszöri piával. Én hülye olyan italt akartam kerni, aminek nem ismerős a neve (angolul se tudtam, hogy mi lehet). Hát csípőspaprikás feketeretket kaptam... Itt mindenhez sós kefírlevet isznak. Az étel finom egyébként.

Az utcán kiteszik a negyven fok, napsütésre az osztrigát árulni. És a tojást is. Na meg savanyúságot, ami egyébként jól nézett ki. És rengeteg hülyeséget. Pl. újszülött nyulakat. Töröksípon játszanak. Vízipipát szívnak, dámajátékot játszanak és törökülésben ülnek. Tudják, mi az a Hungary...

Találkoztunk kétszer is tüntetőkkel, de kb. csak 50-70 emberrel. Kifaggattam a főnököt. Erdogan párti, gondolom Németország is. Szerinte Erdogan teremtette meg a középosztályt. És a 'közel-keletnek' kelet-európáról kéne példát vennie demokráciaépítésben(!) na jó, igazából a Baltikumra értette. Ami a legkiakasztóbb: MINDEN EGYES butikban kint lóg a török zászló!!! (Tekintet nélkül Mekire, Zara-ra, stb.) Ez egyébként nem a tüntetések hatása, állítólag tavaly meg több volt. Kb. minden ötödik lakáson kint van a zászló. Az emberek állnak az utcán és zászlót árulnak. Vagy Atatürk-os pólót.

Ami biztos: sehova nem megyek egyedül. Sehova nem mehetünk egyedül, mert nagyon nagy feltűnést keltünk. Mivel nincs homokos tengerpart, nincsenek turisták. Az étteremben öten álltak felettünk, és lestek, hogy mit kérünk inni. Szőke hajunk és fehér bőrünk pedig akkora feltűnést kelt, hogy ijesztő és veszelyes.

Egyébként állítólag ez a legmodernebb, legliberalizáltabb város Törökorszagban. Szerintem kezdésnek pont elég megemészteni. Valahogy így képzelem Bukarestet. Azért remélem megnézünk egy-két szomszédbeli falvat is.

(Ez más téma, de ezt se tudom elhinni: ma egy második forrásból is megerősítést nyert, hogy a szerencsétlen német fiatalok öt éven keresztül történelemből kizárólag a nácikról tanulnak. Csoda, hogy megy valaki töri szakra, ilyen tanterv mellett.)

Szólj hozzá!

Címkék: tüntetés kirándulás törökök interkulturális Törökország

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.